Православный календарь 25 июня ( 12 июня ст.ст.)

Июнь 24th 2011 -

Православный календарь 25 июня ( 12 июня ст.ст.)

Петров пост. Разрешается рыба

Русская Православная Церковь отмечает память святых:
Преподобного Онуфрия Великого (IV).
Преподобного Петра Афонского (734).
Обретение мощей (1650) и второе прославление (1909) блгв. вел. кн. Анны Кашинской.
Преподобного Арсения Коневского (1447).
Прп. Онуфрия Мальского, Псковского (1492).
Преподобного Вассиана и Ионы Пертоминских, Соловецких (1561).
Прпп. Онуфрия и Авксентия Вологодских (XV-XVI).
Преподобного Стефана Озерского, Комельского (1542).
Прпп. Иоанна, Андрея, Ираклемона и Феофила Египетских (IV).
Св. Иоанна, воина Египетского.
Прп. Онуфрия, игумена Катромского.
Св. Юлиана Дагазского (Греч.).
Новомч. еп. Онуфрия (1938) и иже с ним: Антония, Варсонофия и Иосифа (1937), и архиерея Александря Харьковского.
Св. Олимпия, еп. и исп. пострадавшего во Фрасе (IV).
Св. Тиомофея пустынника Египетского (IV).
Св. Кунеры, девы Рененской (451) (Нидерл.).
Св. Иоанна-Торнике Святогорца Афонского и Грузинского (X).
Обретение мощей блж. Иоанна, Христа ради юродивого, Московского чудотворца (1672).
Собор всех Святых Свято-Онуфриевского монастытря в Иаблечне (Польша).
Чудотворной иконы Божьей Матери (XIV) и св. Онуфрия (XIV) из Свято-Онуфриевского монастытря в Польше.

Молитвы:

Прп. Онуфрия Великого. Тропарь, глас 1.
Желанием духовным пустыни достигл еси, богомудре Онуфрие,/ и яко безплотен в ней многолетне подвизался еси трудолюбне,/ соревнуя пророкам Илии и Крестителю:/ и от руку ангельску таин божественных насладився,/ ныне во свете Святыя Троицы купно с ними веселишеся./ Моли спастися нам, твою память почитающим.

Прп. Петра Афонского. Тропарь, глас 4.
Мир оставил еси, Петре, Господа ради своего/ и крест восприим на рамо свое,/ на гору достигл еси Афонскую,/ якоже древле фесвитянин Илия./ И в ней пребыв пощением, и молитвами, и бдением,/ Бога милостива творя,/ и Пречистую Богородицу Молебницу предлагая,/ сего ради вопием ти:/ моли Христа Бога, да спасет души наша.

Кондак преподобнаго Петра, глас 2.
Удалив себе человеческаго сожительства,/ в пещерах каменных и разселинах пожил еси,/ желанием Божественным и любовию, Петре, Господа твоего,/ от Негоже венец приял еси./ Моли непрестанно спастися нам.

Кондак, глас 3.
Сиянием Духа Пресвятаго,/ Богомудре, просвещся,/ оставил еси яже в житий молвы,/ пустыню же достигл еси, преподобие отче,/ возвеселил еси иже над всеми Бога и Зиждителя,/ сего ради прославляет тя Христос, блаженне,/ великий Дародатель.

Блгв. вел. кн. Анны Кашинской. Тропарь, глас 3.
Днесь восхваляем тя, преподобная мати,/ великая княгине инокине Анно:/ яко бо лоза плодовита посреде терния,/ процвела еси во граде Кашине твоими добродетельми,/ всех удивила еси чудным твоим житием,/ темже Христу Богу угодила еси,/ и ныне, радующися и веселящися,/ пребывавши с лики преподобных жен,/ наслаждающися райския красоты и веселия./ Молим убо тя:/ моли о нас Человеколюбца, Христа Бога нашего,/ даровати нам мир и велию милость.

Ин тропарь, глас 4.
Просветившися Божественною благодатию, преподобная,/ и правостию умною душу твою привязавши в любовь Христову,/ тленныя, и красныя, и временный нивочтоже вменила еси./ Крестным знамением на мысленный враги мужески вооружившися,/ постническими подвиги, постом и молитвами/ углие страстей угасила еси, достославная Анно,/ и по смерти источавши благодать притекающим к мощем твоим./ И ныне, в Небеснем чертозе с мудрыми девами предстоящи Христу,/ моли о нас, почитающих святую память твою.

Ин кондак, глас 8.
Скоропослушную помощницу, вси, сущий в бедах,/ благочестно воспоем, Анну святую,/ днесь любовию сошедшеся во обретение честных мощей ея./ Воспоем песнь Единому в Троице Богу, радующеся,/ сподобльшему нас видети пречистое сокровище честных мощей ея:/ от мног бо лет сокровены быта,/ напоследок же нам явлены/ и источают многа и различна исцеления./ Яко да молитвами ея к Богу/ от всяких находящих зол избавимся,/ радостною душею и веселием сердца благодарная воспоем, глаголюще:/ радуйся, утверждение граду нашему.

Кондак, глас 4.
Яко пресветлая звезда,/ явилася еси в Российстей земли, во граде Кашине,/ преподобная мати Анно,/ во всех благочестивых и верных женах,/ аки крин, процвела еси чистым и непорочным твоим житием,/ во инокинях же совершенными твоими труды и подвиги,/ и возшла еси к Вышнему граду, радующися и веселящися,/ яко добре совершивши твое течение,/ и ныне честныя твоя мощи,/ аки бисерие драгое, явишася,/ на исцеление всем, приходящим с верою./ Тем и вопием ти:/ радуйся, всекрасная душею,/ и моли Христа Бога/ о спасении душ наших.

Прп. Арсения Коневского. Тропарь преподобнаго, глас 1.
Божественною любовию возгоревся,/ мирская пристрастия от души отвергше,/ тесным путем постничества во след Христа/ невозвратным умом шествовал еси, Арсение всеблаженне,/ от Негоже и мзду трудов твоих на Небесех восприим,/ поминай нас, чтущих святую память твою и вопиющих:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Действующему тобою всем исцеления.

Ин тропарь, глас 4.
Духом Божиим наставляемый,/ возлюбил еси безмолвие,/ в немже евангельски подвизающуся,/ пречудный Афонский дар -/ Богоматере икона, даровася ти, всеблаженне,/ и, образ добродетелей быв стаду твоему,/ Арсение отче наш,/ к Горнему торжеству возшел еси,/ идеже со Ангелы ликовствуя,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим.

Кондак, глас 8.
Трисиятельнаго Божества сиянием просветив сердце твое, преподобие,/ световиден весь явился еси добродетельми,/ яко и Гору Афонскую свет трудолюбия твоего озари,/ идеже святую икону Солнца истиннаго,/ Христа, и Его Пречистыя Матере в дар приим,/ на остров Нева езера пришед,/ обитель устроил еси, всеблаженне./ Тем, верою и любовию к тебе притекающе, радостно вопием:/ радуйся, пресветлый светильниче, Арсение, отче наш.

Блж. Иоанна, Христа ради юродивого, Московского чудотворца. Тропарь, глас 8.
Иже Христа ради, волею оставив свое отечество — град Вологду/ и вся красная мира сего возненавидев,/ желанием духовным вселился еси во град Ростов/ и, яко в пустыни скитался в нем,/ гладом, и жаждею и безмерною тяготою плоть свою изнуряя,/ и работая Господеви день и нощь,/ в посте и молитве пребывая в притворе церковнем,/ власы же главы своей пеплом и смолою удручая,/ и, ревнуя Василию блаженному,/ пришел еси в царствующий град Москву/ и в целомудрии и терпении течение добре скончав,/ преселился еси к вечным обителем,/ чудес лучи испущая,/ преблаженне Иоанне, отче наш,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас тойже.
Иже Христа ради наложивый на себя мудростию юродство,/ образом буйства зрим от человек,/ умныма же крылома горе возлетая,/ все тело свое веригами обязал,/ яко злато многоценное, соблюдеся в народе,/ очистив ум от страстей,/ веселием духовным прешел еси море мятежнаго сего жития,/ обрете светлость жизни вечныя,/ молим тя, блаженне Иоанне,/ молися прилежно Христу Богу нашему/ сохранитися нам от всякаго навета/ и злых обстояний видимых и невидимых враг, да зовем ти:/ радуйся, многострадально, яко да молитвами твоими направляеми,/ предстоя присно с нами,/ в Троице славимому Богу поем Ему: аллилуйя.

Прпп. Онуфрия и Авксентия Вологодских. Тропарь, глас 8.
Православия наставницы,/ благочестия и чистоты учителие,/ Церкви Вологодстей Богодарованное украшение,/ преподобнии отцы наши Онуфрие и Авксентие,/ молите милостиваго Бога,/ да вашим предстательством подаст благодать и мир стране нашей/ и душам нашим спасение.

Прпп. Вассиана и Ионы Пертоминских, Соловецких. Тропарь, глас 8.
Прежде отвержением мира,/ яко морскаго треволнения, избегосте, отцы преподобнии,/ послежде же, изволением Божиим,/ в водах морских кончину блаженную приясте/ и к неболезненному покою преставистеся от земли радующеся./ Тем и по кончине от Христа Бога прославистеся чудесы обильно,/ теплии в бедах верным помощницы показастеся,/ и ныне на Небесех предстояще Престолу Христову,/ Вассиане преблаженне и Ионо преславне,/ молитеся присно о душах наших.

Кондак, глас 2.
Яко сокровище богатно,/ верным Божественная благодать/ из морских недр издаде мощи ваша, отцы преблаженнии,/ и в месте пусте целы и невредимы обретошася преславно,/ и тако вас ради ныне славится Бог,/ Емуже со дерзновением предстояще ныне на Небесех,/ Вассиане и Ионо досточуднии,/ молитеся непрестанно о всех нас.

Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года

(Рим. З, 19-26; Мф. 7, 1-8). «Не судите, да не судимы будете». Что за болезнь — пересуды и осуждение! Все знают, что это грех, а между тем ничего нет обычнее в речах наших, как осуждение. Иной скажет: «не поставь Господи в осуждение», а все-таки осуждение свое доведет до конца. Иной оправдывает себя тем, что разумному человеку надо же иметь свой взгляд на текущее, и в пересудах пытается быть хладнокровно рассуждающим; но и простое ухо не может не различать в речах его высящегося и злорадствующего осуждения. Между тем, приговор Господа за этот грех строг и решителен. Кто осуждает других, тому нет оправдания. Как же быть? Как миновать беды? Решительное средство против осуждения состоит вот в чем: считать самого себя осужденным. Кто возчувствует себя таким, тому некогда будет судить других. Только и речей у него будет: «Господи, помилуй! Господи, прости мои согрешения!»

Тэги: ,

Pages: 1 2 3

Оставьте комментарий!